Garage sale. Jak fungují garážové prodeje kolem Prahy? Rozhovor s Bárou Novákovou z Černošic
Garage sale, tedy prodej přebytečných věcí rovnou z vaší garáže, ze stolku postaveného před dům. Fenomén známý hlavně z anglosaských zemí přinesla Bára Nováková do Černošic, kam se s rodinou přistěhovala.
Od roku 2012 v Černošicích uspořádala už 23 těchto akcí, které jsou dnes už vyhlášené a lidé se na ně těší. V rozhovoru se podělila o svou cestu od 13 prvních stánků, o nabyté zkušenosti i o přístup a důvody k organizování garážových prodejů.
Poslechněte si a nechte se inspirovat.
Doporučení od Báry po mnoha letech organizování garage sales
- Vyzkoušejte ve vaší obci, někde se prodeje mezi vraty rychle uchytí, jinde ne,
- organizátor musí být lokální a dobře znát místní prostředí a lidi,
- na mapu garážových stánků nepotřebujete IT specialistu, do Google mapy zvládnete zadávat body i vy,
- prodejci by si měli pěkně připravit prezentaci svého zboží, nikdo se nechce prohrabovat velkou hromadou smíchaných věcí,
- prověřené termíny jsou duben a říjen, počasí bývá příznivé a lidé bývají ještě doma (ne na chatě, dovolené, prázdninách).
Víte o garage sales v dalších obcích? Napište mi o tom do komentářů.
Bára Nováková
Garage sale Černošice u Prahy
https://www.garagesalecernosice.cz/
https://www.facebook.com/garagesalecernosice
https://www.instagram.com/garagesalecernosice
Garage sale v českých podmínkách – lokální komunitní akce, kde sousedé prodávají sousedům
V rozhovoru zaznělo:
Jak jsi se k pořádání garage sales dostala?
Kdy a kde proběhla první akce a kolik jste jich už v Černošicích uspořádali?
Kde v ČR probíhají garage sales, o kterých víš?
Co ze zahraničních zkušeností s garage sales a blešáky se dá přenést do našich měst a obcí? Co tady naopak funguje jinak?
Jak na takovou akci nalákat zájemce, prodávající a kupující? Co se ti osvědčilo, aby přišli nakupovat lidé mimo úzkou bublinu? Jaké termíny jsou vhodné?
Jak to udělat, když je obec pro garage sale hodně velká a rozhlehlá? Řešíte nějak koncentraci prodávajících nebo zájemce z „dálek“, kam by to bylo pro nakupující daleko?
Myslíš, že je pro účastníky a návštěvníky garage sale důležitý i společenský rozměr akce? Organizujete doprovodný program?
Berete si jako organizátoři od prodávajících nějaký poplatek? Jak organizaci garage sale financujete?
Super. Moc děkuji za hezký rozhovor. Lenka