Chcete naše e-mailové novinky? Jo, ráda. Cože??
Připadám si trochu nepatřičně.
Kolem mě panuje cvrkot (nebo rovnou humbuk?) o ochraně osobních údajů a GDPR. Kdekdo prohlašuje, že on tedy žádný souhlas dávat nebude (a už vůbec ne těm XY), na nic neklikne a nic nepotvrdí. A já?
Já se přihlašuji k odběru e-mailových novinek od lidí, kteří mi zatím nic neposílali.
Divné?
Ano, je to divné, a ještě v této době. Zvlášť, když:
- Chci mít svůj soukromý mailový inbox tak prázdný, jak jen to je možné.
- O tom, jak zkrotit digitální smetí ve svém inboxu, jsem napsala dokonce celý eBook.
Tak proč tedy?
Proč chci někdy raději e-mailové novinky
Experimentuji.
Došla jsem k názoru, že bude lepší nechat si občas mailem poslat pěkně zpracované myšlenky a novinky od někoho, kdo se věnuje tématu, které mě zajímá. Mít novinky (newsletter) raději souhrnně v mailu a nekontrolovat iniciativně jeho blog a sociální sítě.
Nemít nutkání obden daného člověka sledovat na Facebooku a zachytávat jeho jednotlivé názory a fotky. „Nevyzobávat“ jeho příspěvky mezi změtí postů o tom, že někdo dal like tomu a jiný okomentoval tohle.
Odebíráním e-mailových novinek si slibuji hlavně:
- menší zahlcení na sociálních sítích,
- pravidelnou soustředěnější pozornost na daného člověka a jeho téma (preferuji 1-2x měsíčně),
- přenechání iniciativy odesílateli – vše důležité, co mi chce sdělit, se dozvím od něj sesumírovaně na jednom místě, případně se prokliknu na to, co mě zajímá dál,
- to, že mu mohu důvěřovat a že mě nebude spamovat jen vágně souvisejícími informacemi,
- stále nezahlcený inbox, protože desítky obchodních nabídek každý týden nechci.
Dá to práci, kterou chci odběrem ocenit
Sama vím, že psát pravidelně kvalitní e-mailové novinky dá hodně práce. Ta není zvenku skoro vidět. Už jen ta pravidelnost není nic samozřejmého. Navíc připravit je tak, aby byly obsahem zajímavé pro většinu čtenářů, chce čas a energii.
Tím, že takové novinky odebírám, dávám najevo, že si této vložené energie vážím a oceňuji ji.
Je to experiment. Jeden z mnoha na mé minimalistické cestě. Nečekám, že vyjde vždy a všude. Ale co. Když jsem se přihlásila k odběru, tak se můžu zase odhlásit.
Zároveň tu sama přemýšlím, jak uchopit vlastní mailové novinky, které vám posílám (tedy, těm z vás, kteří jste o ně projevili zájem). Jak často je posílat. Jak je strukturovat. Kolik obsahu do nich dávat. Tak, aby to bavilo vás i mě…
Tak to je všechno.
Nezavírám vrátka svého inboxu vždy a všem. Kvalitním, zajímavým a občasným návštěvníkům otevřu ráda.
Zajimalo by mne, jestli pouzivate nejakou RSS ctecku? Pokud ano, jaky spatrujete hlavni rozdil mezi ctenim newsletteru a ctenim obsahu ziskaneho skrze RSS?
Ne, RSS čtečku nepoužívám. Používám službu Pocket (ve Firefoxu je to přímo mezi doplňky), do které si jedním kliknutím ukládám zajímavé články na později. V Pocketu jsou pak vidět v čisté nerušivé podobě – jednoduchý černý text na bílém pozadí, žádné menu, bannery atd.
Ahoj Marcelo 🙂
Plně se ztotožňuji s Tvým názorem, že je lepší si nechat zasílat na e-mail newletter, než stále projíždět sociální sítě.
I když mi už přerostly přes hlavu i ty newslettery 🙂 Chodilo mi jich moc (asi z dvaceti zdrojů). Měla jsem na všechny nastavené automatické třídění do příslušných složek, takže jsem měla ve schránce pořádek. Ale to bylo tak všechno. Nestíhala jsem to pročítat a to mi po cca měsíci taky začalo vadit. Takže jsem to skrouhla na pět zdrojů a zatím to vypadá, že to je ono 🙂
Ať se daří 😉
Dana.
Díky, Dano. Něco podobného jsem musela udělat s časopisy, co jsem mívala předplacené. Nestíhala jsem je číst a vždy jsem byla ve skluzu.